tisdag 14 juni 2011

Slutundervisat, färdigröjt, slutbloggat?

Nej, jag blir nog kvar på lärarbanan ett tag till, men nu var det i alla fall slut för det här läsåret. Denna korta vecka kommer inte gå till historien som min mest produktiva (att gå omkring på skolan utan elever känns alltid lite egendomligt), men åtminstone har jag åstadkommit ett inlägg på Skollyftet där jag försöker bena ut hur vi arbetar med bedömning för lärande i Borås.

Nu är det dags för sommarlov, och som vanligt är det inte utan att det känns välförtjänt. Anledning att ladda batterierna finns helt klart, för nästa år blir jag lärarlyft i svenska som andraspråk på halvtid samtidigt som det ser ut att bli en, ska vi säga, intressant termin ur undervisningsynpunkt. Någon risk för att jag hamnar i slentrian och upptrampade spår föreligger knappast.

Hur det blir med aktiviteten på bloggen under sommaren återstår att se, så jag önskar tills vidare alla eventuella läsare ett härligt sommarlov.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar